מטבח ישר בצבע אבן עם קיר גבוהים

שיפוץ וילה מהיסוד: הכירו את שפיגל אדריכלים

קצת על האדריכל: רון שפיגל, בוגר הפקולטה לאדריכלות באוניברסיטת אריאל. "לאחר 3 וחצי שנים במשרדו של סעדיה מנדל ז"ל הקמתי את המשרד שלי – שפיגל אדריכלים. המשרד מתמחה בבניית מגורים בשלל דרכים וקיים 14 שנה. ממוקם בגבעת חן הפסטורלית ליד רעננה."

פרויקט זה בשוהם עבר שיפוץ מהיסוד, על בסיס שלד בן 35 שנה ומגרש של 430 מ"ר. תהליך השיפוץ היה מורכב מאוד עם שינויים קונסטרוקטיבים מהותיים הכוללים הקמת בריכת שחייה ושינוי כל חללי המבנה. הבית תוכנן עבור זוג + 3 בנים שרצו בית שיעניק להם תחושת חופש באווירה תאילנדית.

ראיינו את האדריכל רון שפיגל על הפרויקט, והנה לפניכם כך מה שהוא סיפר לנו 🙂

מטבח דמוי אבן ועץ אשוח טבעי

תאר לנו את מאפייני את סגנון העבודה שלך באופן כללי?

"העבודה מתחילה בהבנת צרכי הלקוח בצורה מדוקדקת ובתחקיר עמוק, מול שאלות ונקודות למחשבה. רק לאחר הגדרת הצרכים באופן מדויק, מתבצעת התאמה של התכנון והסגנון ללקוח. המוטו הכללי הוא בניית חללים עבור אנשים ולא עבור עצמי."

כשהתחלת לתכנן ולעצב את הבית, מה היו מקורות ההשראה העיצוביים שהובילו אותך ? "בעיקר ריזורטים של נופש במקומות טרופים אך בעלי עיצוב ייחודי, לא קלאסי ומקומי, אלא מבנים מודרנים שנשתלו בתוך סביבה פראית."

מה החשיבות של חלל המטבח בעיניך? כמה יחס אתה נותן לו בתהליך העיצוב? האם הוא מהווה שלב יסוד בתכנון הבית? "כמובן שהמטבח הוא שלב מאוד יסודי בתכנון הבית. הישראלים אוהבים לאכול, לארח וחיים סביב המטבח. הוא צריך להיות פרקטי, מרשים ועם עיצוב על זמני. אני תמיד שואף לבחירת חומרים שיהיו פרקטים וידעו להתיישן בצורה יפה, עמידים, וכמובן מותאמים לסגנון העיצוב של הבית כולו. החומרים יכולים להיות מאוד פשוטים אך משדרים יוקרה ונקיון."

מטבח מודרני שחור בשילוב עץ שעוצב על ידי שפיגל אדריכלים

מה מייחד את חברת "סמל מטבחים" משאר חברות המטבחים?

למטבחי סמל יש המון חידושים כל הזמן בפן העיצובי, תמיד נשארים מעודכנים מאוד וה- "value for money"  מאוד חזק.

מה הכי יפה במקצועות עיצוב הפנים והאדריכלות? לחוות את המוצר המוגמר.

מה הכי קשה במקצוע? בירוקטריה!

פרויקט שהיית רוצה לעשות וטרם עשית? בית מלון בריזורט פסטורלי

טיפ למי שרוצה ללמוד אדריכלות ועיצוב פנים?  אם אתה לא מאוהב במקצוע, אל תכנס לזה

מה היית אם לא היית מעצב? כנראה איש עסקים